Model 4 – Fuste

Această fustă cu pliseu solei se tricotează circular de la şold în jos, adică faţa şi spatele se lucrează odată. Pentru aceasta se foloseşte andreaua rotundă. La început se lucrează pe două andrele, ca să se poată forma fenta din talie, întrucît altfel fusta nu se poate îmbrăca. model 4

După ce s-a tricotat pînă în dreptul şoldului, unde nu se fixează deschiderea pliseurilor (în dreptul şoldului sau chiar mai sus de şold) se trec ochiurile împletiturii pe o andrea rotundă cu care se continuă lucrul.

Numărul pliseurilor se fixează după dorinţă şi se procedează astfel:

Numărul general de ochiuri se împarte la numărul pliseurilor şi apoi se fixează cu aţă colorată locul fiecărui pliseu. În dreptul semnelor respective se începe adăugarea treptată a ochiurilor, începînd cu 1 ochi. Pe marginile pliseului se ridică cîte 1 ochi din două în două rînduri.

Lucrătura de fond a fustei se poate face cu punct de orez sau cu punct de jerseu simplu sau răsucit.

Lucrătura pliseului este executată cu punct de jerseu lucrat pe dos, iar linia din mijlocul pliseului se realizează ridicînd cîte 1 ochi pe dos, din două în două rînduri.

„Tricotaje de mînă”, Ana Popescu, Ed. Tehnică, 1966.

3 responses to this post.

  1. Posted by Luciana on decembrie 17, 2010 at 3:04 pm

    Ana Popescu, va multumesc pentru explicatii care sunt foarte clare.
    As dori sa-mi tricotez o fusta „in bié”; poate ca o cititoare fidela intelege ce vreau si-mi va comunica.
    Multumesc anticipat

    Răspunde

  2. Doar de o informatie am nevoie. Lucrati si pe comanda / daca da, atunci scrieti-mi un mail pe adresa indicata. imi doresc o astfel de fusta, am si firul de lana tors manual. Nu am nici timp sa mi-a fac eu si nici nu cred ca mi-ar reusi bine, prefer sa apelez la d-voastra daca e posibil.

    Răspunde

  3. Posted by Carmen on ianuarie 25, 2019 at 4:09 pm

    Din pacate indicatiile nu sunt complete. Nu este foarte clar exact cum se impleteste aceasta fusta, cu cate ochiuri se incepe, pt ce marimi, cum se inmulteste/cum se scade. Am cautat foarte mult indicatii de impletire a fustelor si nu gasesc nimic. 99% din indicatii si explicatii clare si amanuntite sunt pentru pulovere dar nu pentru fuste.
    Daca exista un loc unde pot gasi model pentru impletit fusta cu amanunte va rog foarte mult sa imi transmiteti. E-mail carminadionis69@yahoo.com

    Răspunde

Lasă un comentariu